Zagrebački puhački trio i Krešimir Starčević
Dvorana Miroslava Miletića, utorak 13.10. u 19:30 sati
ZAGREBAČKI PUHAČKI TRIO u sadašnjem sastavu (Dario Golčić, oboa; Bruno Philipp, klarinet; Žarko Perišić, fagot) nastavlja dugu tradiciju ove vrste puhačkoga komornog ansambla, koji neprekinuto djeluje u Zagrebu od 1970. godine. Kroz prve 32 godine djelovanja, u svojem najdugovječnijem sastavu (Branko Mihanović, oboa; Anđelko Ramuščak, klarinet; Zvonimir Stanislav, fagot) održao je više od 1000 koncerata po tadašnjoj Jugoslaviji kao i Njemačkoj, Francuskoj, Austriji, Bugarskoj, Španjolskoj, Portugalu i Rusiji, te tako stekao međunarodni ugled nastupajući na najznačajnijim glazbenim festivalima i manifestacijama kao jedan od rijetkih komornih ansambala ove vrste. Pored spomenutih glazbenika, članovi ansambla tijekom godina bili su i oboist Ivan Kos te klarinetist Domagoj Pavlović.
Zagrebački puhački trio praizveo je više od 100 djela domaćih skladatelja, a i danas mu brojni hrvatski i inozemni skladatelji posvećuju svoje skladbe. Posljednjih godina Trio proširuje suradnju s umjetnicima izvan glazbenih krugova. Ističe se tako rad s norveškim filmskim redateljem Johanom-Magnusom Elvemom, koji je napravio vizualnu instalaciju kao svoj odgovor na izvedbu skladbe Eolska simetrija Danijela Legina, u interpretaciji Zagrebačkog puhačkog trija.
Trio je dobitnik uglednih nagrada kao što su Vatroslav Lisinski i Milka Trnina. Uz svoju dugogodišnju koncertnu djelatnost, snimio je i 19 albuma popraćenih pohvalnim kritikama, kao i nominacijama za nagradu Porin u kategoriji za najbolje izvedenu skladbu hrvatskih skladatelja. U pripremi je i novi nosač zvuka sa skladbama suvremenih skladatelja praizvedenih i posvećenih upravo Zagrebačkom puhačkom triju, koji će biti objavljen povodom 50. obljetnice od utemeljenja ansambla.
DARIO GOLČIĆ rođen je u Zagrebu gdje je učio obou kod Branka Mihanovića u osnovnoj i srednjoj muzičkoj školi. Studij oboe nastavlja kod Heinza Holligera (Freiburg), Omara Zobolia i Christiana Schmitta (Basel) te Vincenta Gay-Balmaza (Lausanne). Dobitnik je više nagrada na oboističkim natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu.
Solistički se predstavio uz mnoge ugledne orkestre kao to su komorni orkestri iz Freiburga i Heidelberga, Neues Orchester Basel, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Zagrebački solisti, Ansambl Cantus, Zadarski komorni orkestar i Istarski komorni orkestar. Aktivan je i na području komorne glazbe kao član Zagrebačkog puhačkog trija, a uz Gudački kvartet Sebastian praizveo je 2013. godine skladbu Četiri proljetna dana Tomislava Uhlika.
Od 2006. godine docent je oboe na Međunarodnoj orkestralnoj školi Bisyoc koja se održava u Velikoj Britaniji. Djeluje kao solo oboist Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije te docent oboe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Prema sudu glazbene kritike BRUNO PHILIPP jedan je od najistaknutijih predstavnika hrvatskih klarinetista. Uz diplomu Muzičke akademije u Zagrebu, prepoznatljiv umjetnički izričaj izgradio je na Konzervatoriju u Parizu za vrijeme trogodišnjeg usavršavanja te na brojnim seminarima kod renomiranih svjetskih klarinetista.
U svojoj karijeri bilježi brojne solističke nastupe, dugogodišnju uspješnu suradnju s pijanistom Ivanom Batošem, orguljašem Edmundom Andlerom Borićem, solističku suradnju s orkestrima i sastavima: Simfonijski orkestar HRT, Tamburaški orkestar HRT, Zagrebački solisti, Hrvatska komorna filharmonija, Ansambl LADO, Hrvatski komorni orkestar, Zadarski komorni orkestar, Filharmonija Transilvanija, Orkestar Muzičke akademije, Fraktali, gudački kvartet Rucner, gudački kvartet Porin, Camerata Cantilly. Član je Zagrebačkog puhačkog trija.
Od osvojenih nagrada izdvaja se pobjeda na 1. hrvatskom natjecanju mladih umjetnika Papandopulo, 2012. te osvojeno 2. mjesto na Međunarodnom klarinetističkom natjecanju u Cluju, 2011., kao i nagrada Udruženja rumunjskih kompozitora. Godine 2009. položio je audiciju na mjesto solo klarinetista Simfonijskog orkestra HRT-a u čijem angažmanu ostaje dva mjeseca. Bruno Philipp umjetnik je koji nadahnuto kombinira različite žanrove i stilska razdoblja, a njegov solistički opus često zahvaća praizvedbe suvremenih autora od kojih mu je nekolicina posvetila svoja djela: M. Makar, N. Njirić, J. Magdić, T. Uhlik, D. Bobić, O. Jelaska, V. A. Jockin, T. I. Borić. L. Lin-Ni.
Sa sastavom Trio Solenza promovirao je nosač zvuka Židovska glazbena ostavština u zvuku i riječi, 2013. godine u nakladi Croatia records, a tri godine kasnije Mozaik hrvatskih skladatelja. Za izdavačku kuću Aquarius records snimio je nosač zvuka Glazbena etno kutijica u suradnji s Gudačkim kvartetom Rucner. CD je nominiran 2016. za nagradu Porin u kategoriji najbolji instrumentalni album van klasične i jazz glazbe. U izdanju nakladničke kuće Cantus dobitnik je nagrade Porin 2017. za sudjelovanje sa Zagrebačkim solistima u snimci Glas iz Dubrovnika skladatelja Miroslava Miletića u kategoriji najbolje kompozicije klasične glazbe. Redovito snima za potrebe fonoteke Hrvatskog radija. Aktivan je u osmišljavanju i realiziranju emisije Obrazovnog programa Hrvatskog radija Glazbena kutijica.
U statusu je profesora mentora klarineta na glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu. Sudjeluje u radu žirija na državnim i međunarodnim natjecanjima. Član je Hrvatskog društva glazbenih umjetnika.
ŽARKO PERIŠIĆ rođen je 1967. godine u Splitu. Po završetku studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. M. Kobetića, nastavlja usavršavanje u Salzburgu, na Visokoj školi za glazbu Mozarteum – u klasi prof. M. Turkovića i prof. R. Gallera. Tijekom studija osvaja brojne nagrade na solističkim i komornim natjecanjima; surađuje s brojnim orkestrima te komornim ansamblima diljem Europe i svijeta na mjestu solo – fagotiste (Izraelski radio orkestar, Izraelski komorni orkestar, Simfonijski orkestar Tel Aviva, jeruzalemskog Simfonijskog orkestra, Salzburška Komorna Filharmonija i dr.). Od 1997. godine predaje fagot na Akademiji Umjetnosti u Novom Sadu, surađuje s Vojvođanskim Simfoničarima kao solo–fagotist,osniva duhački kvintet te održava brojne solističke i komorne koncerte. Koncertno djeluje s brojnim europskim komornim ansamblima i orkestrima, sudionik je festivala u Villarsu (Švicarska), Straussovih dana , Muzičkog biennala Zagreb te surađuje s brojnim istaknutim umjetnicima.Od 2004. godine predaje fagot na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i djeluje kao solo fagotist Simfonijskog orkestra HRT-a s kojim održava i solističke koncerte.
Krešimir Starčević
KREŠIMIR STARČEVIĆ (Zagreb, 1988.) počeo je učiti klavir tek sa 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u klasi Andreje Markulin. Godine 2007. upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu u klasia Đorđa Stanettija. Preddiplomski studij završio je 2011. godine Magna cum laude, dok je diplomski studij završio 2013. U sklopu programa studentske razmjene Erasmus, akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Beču u klasi Stefana Vladara. Za postignuća u toj akademskoj godini nagrađen je Dekanovom nagradom.
Dobitnik je prvih i drugih nagrada na Županijskim i Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe, kao i druge nagrade na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Zlatko Grgošević, 2007. Na 9. Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić 2012. godine osvojio je Nagradu grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskog skladatelja. U dva navrata osvojio je treću nagradu, Nagradu grada Rovinja, na Pijanističkom natjecanju Zaklade Dino Škrapić (2012., 2014.).
Pohađao je seminare uglednih pijanista i pedagoga kao što su K.-H. Kämmerling, E. Indjić, N. Flores, R. Dalibaltayan, P. Paleczny, N. Grubert, G. Gruzman, E. Hubert i D. Detoni. Od 2009. do 2014. godine sudjelovao je u organizaciji ciklusa Virtuoso, a 2014. i 2015. obnašao je funkciju umjetničkog voditelja Zagrebačkih ljetnih večeri. Više puta bio je gost radijskih i televizijskih emisija, a djeluje i kao suradnik emisije Glazbena kutijica Obrazovnog programa Hrvatskog radija.
Više od deset godina redovito surađuje sa saksofonistom Lovrom Merčepom, s kojim je ostvario brojne nastupe, a muzicira i s mnogim drugim glazbenicima kao što su violinisti Marin Maras i Marco Graziani, klarinetisti Mihael Paar i Bruno Philipp, flautistica Antonija Jurin i trubač Vedran Kocelj. Od 2015. godine svira s violončelisticom Laticom Anić, s kojom je, među ostalim, nastupio 2016. godine i u Berlinu. Godine 2017. primio je Nagradu za najbolju umjetničku suradnju na 50. Tribini Darko Lukić, za koncert održan s Laticom u maloj dvorani Lisinski. Iste godine bio je umjetnički suradnik prestižnog Universal Marimba Competition Belgium, a dugogodišnji je suradnik je Međunarodnog tjedna udaraljkaških ansambala u Bjelovaru. Surađivao je sa uglednim udaraljkašima poput Pei-Ching Wu, Marianne Bednarske, Luisa Camacha Monetalegrea i Filipa Merčepa.
Povodom 100. obljetnice smrti Claudea Debussyja, u ožujku 2018. godine osmislio je i realizirao Dane Debussyja u Velikoj Gorici, a u rujnu iste godine u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu po prvi puta u Hrvatskoj izveo je skladateljevu klavirsku komornu glazbu u integralnom kronološkom obliku, u suradnji s Laticom Anić, Marcom Grazianijem i Brunom Philippom. Iste godine primio je Nagradu Grada Velike Gorice s likom Franje pl. Lučića.
Nastupio je na festivalima kao što su Festival sv. Marka, Muzički biennale Zagreb, Samoborska glazbena jesen, Riječke ljetne noći, Rapske glazbene večeri, Senjske glazbene večeri, ciklus Pianofortissimo, Danima Matice hrvatske u Sarajevu i drugi. Kao pijanist i producent, 2016. godine je sudjelovao u projektu integralne izvedbe 32 klavirske sonate L. van Beethovenva u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa u Zagrebu. Solistički je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a, Zagrebačke soliste i Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, pod vodstvom dirigenata kao što su Pavle Dešpalj, Mladen Tarbuk, Saša Britvić i Tonči Bilić.