Violina

Violina je poznatija kao kralica među instrumentima a postala je popularna zahvaljujući nježnom zvuku koji proizvodi, koji pak u pravim rukama može dočarati cijeli spektar emocija. Violina je osim toga i bazni instrument svakog orkestra. Upravo nježni zvuk koji proizvodi i izaziva najrazličitije emocije.

Ovaj instrument prisutan je u klasičnoj i jazz glazbi kao i u folklornim sastavima, a akustički je jedno od najsloženijih glazbala. Međutim, glazbenik koji svlada violinu, svojim sviranjem će prenositi svu ljepotu glazbe, te na taj način obogatiti ne samo svoj duh već svih onih koji slušaju. To je najveće bogatstvo koje sviranje violine pruža. Savršen način kako stvoriti bolji i ljepši svijet.
Osim toga, učenje violine pridonosi osjećaju za lijepi ton, ritam i melodiju.

Nastavni plan

Violina

Osnovna škola

NASTAVNI PREDMET

BROJ SATI U TJEDNU

RAZRED

Obvezni predmeti

I

II

III

IV

V

VI

Violina

2/30`

2/30`

2/30`

2/45`

2/45`

2/45`

Solfeggio

2/45`

2/45`

2/45`

2/45`

2/45`

2/45`

Skupno muziciranje

2/60`

2/60`

2/60`

2/60`

UKUPNO

Izborni predmeti

Glasovir

1/30`

Teorija glazbe

1/30`

Napomena:

Skupno muziciranje mogu biti nastavni predmeti: zbor, orkestar ili komorna glazba

srednja škola

NASTAVNI PREDMET

BROJ SATI U TJEDNU
RAZRED

I sr.

II sr.

III sr.

IV sr.

Violina

2/45`

2/45`

3/45`

3/45`

Solfeggio

2/45`

2/45`

2/45`

2/45`

Harmonija

2/45`

2/45`

1/45`

1/45`

Polifonija

2/45`

1/45`

Povijest glazbe

2/45`

2/45`

2/45`

2/45`

Glazbeni oblici

1/45`

1/45`

Skupno muziciranje

4/45`

4/45`

4/45`

4/45`

Komorna glazba

2/45`

2/45`

Glasovir obvezatno

1/30`

1/30`

1/30`

Glasovir fakultativno

1/45`

Korepeticija

1/30`

1/30`

1/45`

1/45`

 

Napomene:

  1. Skupno muziciranje u pravilu zbor za učenike glasovira i gitare, a orkestar za učenike svih ostalih glazbala, ili u I. i II. razredu srednje škole 1 sat komorne glazbe, dok u pripremnim razredima učenici pohađaju nastavu zbora.
  2. Glasovir obvezatno nemaju učenici glasovira.
Dobri violinisti često se posvećuju i orkestralnom muziciranju, a najbolji i najuporniji među njima imaju šanse ostvariti i uspješnu solističku karijeru. Neosporno je da su violinisti važan dio svakog simfonijskog orkestra. Moguće je sviranje violine i u trio ili gudačkom kvartetu. No violinisti se ne moraju ograničavati samo na klasičnu glazbu već mogu eksperimentirati sa jazz glazbom ili sve popularnijom etno glazbom. Postoje mnogobrojna kulturno-umjetnička društva koja ne možemo zamisliti bez solista na violini.

Česta pitanja:

Dobna granica za početnike?
Najbolja dob za početak sviranja violine je između šeste i devete godine. Trajanje osnovne glazbene škole je šest godina, a nastava je individualna. Sam početak učenja može biti zahtjevan jer traži svladavanje tehnike držanja instrumenta te je nužna koordinacija pokreta obje ruke. Naime, izazovno je jer obje ruke istovremeno izvode potpuno različite pokrete. Zahtjevan početak učenja može se nadomjestiti dobrom suradnjom profesora i učenika. Profesor svoje zahtjeve prilagođava sposobnostima svakog djeteta, ali za što brži napredak potrebna je suradnja učenika od kojeg se očekuje puno strpljenja i redovito svakodnevno vježbanje. U samom početku od neprocjenjive je važnosti i podrška roditelja malom sviraču. Naime, djeca često žele brze rezultate. Međutim u procesu učenja violine to nije moguće pa kod djece može nastupiti razočarenje. Tu je i svladavanje tehnike držanja instrumenta. Postave instrumenta, lijeve i desne ruke (držanje gudala) „temelj“ je koji se mora kvalitetno postaviti jer o njemu ovisi koliko će dijete brzo napredovati. Kao nagrada za strpljivo i redovito vježbanje, dijete bi već krajem polugodišta moralo biti sposobno odsvirati jednostavne skladbe na javnom nastupu. Taj prvi nastup koji je dijete odradilo je nagrada za sav uloženi trud.
Zašto svirati violinu?
Dijete kroz klasičnu glazbu upoznaje svoj instrument, a upravo violina dominira svijetom klasične glazbe. Svoj je put violina pronašla i u drugim žanrovima kao što su jazz i pop rock, a sve je više prisutna i u tradicionalnoj narodnoj glazbi. Svakako je riječ o instrumentu koji se jako ističe. To dokazuje i činjenica da se najbolje osjeća u ulozi vodećeg instrumenta gdje može pokazati svu raskoš melodije koju proizvodi. Sviranje violine zahtijeva određene predispozicije kao što je dobar sluh. S obzirom da izvođač sam određuje visinu tona time razvija osjećaj za intonaciju i melodiju, a razvija se i muzikalnost i osjećaj za lijepo. Međutim ništa od toga neće biti moguće ukoliko dijete neće redovito vježbati. Što dijete više vježba to će bolje svirati i razviti sve ono ranije spomenuto. To će mu biti i dodatna motivacija za daljnji rad na sebi s obzirom da lijepo sviranje vodi javnim nastupima. Kada nastupa u razredu pred prijateljima ili u manjoj dvorani pa čak i većim koncertnim dvoranama dijete razvija samopouzdanje koje ga izgrađuje u kvalitetnog violinistu ali i osobu. Ne moramo ni govoriti o ponosu koji se javlja nakon uspješno odrađenog sviranja. Također, s obzirom da sve više djece pati od nedostatka koncentracije sviranje violine može olakšati cijelu situaciju. Naime, redovito vježbanje violine igra veliku ulogu u ublažavanju spomenutog problema.
Treba li kupiti instrument?
Za svaki uzrast postoji vrsta instrumenta pa tako i za male početnike. Odavno se proizvode violine malih dimenzija tzv. „četvrtinke“, „polovinke“, „tročetvrtinke“ i sl. Instrumenti se mogu posuditi od naše glazbene škole. Djeca brzo prerastu te male instrumente pa ih nema smisla kupovati. Vrlo je važno pravilno se brinuti o instrumentu jer je riječ o nježnom i osjetljivom instrumentu koji treba održavati. Potrebno ju je redovito čistiti i kalofonijem mazati strune gudala.

GLAZBENA ŠKOLA

Sisak

Adresa

Trg Ljudevita Posavskog 2, 44000 Sisak

Email

gsfranalhotke@gmail.com

Telefon

044/548-528

PODRUČNI ODJEL

Petrinja

Adresa

Matije Gupca 31, 44250 Petrinja

Email

glazbena.petrinja@gmail.com

Telefon

044/816-030

Copyright © Glazbena škola Fran Lhotka

Web Design by DPoint

Foto by Dorijan Šipuš