Violončelo je gudački instrument koji je jako sličan violini, samo je malo veći. Sastoji se od tri glavna dijela: rezonantne kutije (tijelo), vrata i dodatnih dijelova (puž, čivije, hvataljka, dušica, 4 žice, f-otvori, konjić, vijci (feinstimmeri), žičnjak i nogica). Rezonantna kutija je glavni dio instrumenta, sastoji se od gornje daske (zvučnice), donje daske (dno) i stranica. Za vrijeme sviranja sjedimo i držimo ga među koljenima, a na kraju trupa ima šiljastu nožicu kojom je oslonjen na pod.
			Prva violončela pojavila su se u 16. Stoljeću, a najpoznatija su violončela velikog majstora i graditelja instrumenata Antonija Stradivarija iz Cremone (18.st).  U glazbenoj školi koristimo različite veličine violončela od najmanjeg pa do najvećeg, ovisi o visini i dobi djeteta. Svladavanje vještine sviranja  podrazumijeva individualni rad s pedagogom u školi te samostalni rad kod kuće. Sviranje violončela pruža velike mogućnosti muziciranja: sviranje uz klavirsku pratnju, spajanje učenika u duete, tria i ostale komorne ansamble te muziciranje u gudačkom orkestru škole. Violončelo se odlikuje pjevnošću, toplinom i plemenitošću zvuka. Ton mu je najsličniji ljudskom glasu, te svojom ljepotom zvuka oduševljava brojne slušatelje diljem svijeta. Skladbe za violončelo pišu se uglavnom u F-ključu, ali se nekad koriste još dva ključa: G i C (tenor) ključevi. Svim mališanima koji se odluče upustiti u avanturu otkrivanja, učenja i sviranja violončela želim puno zadovoljstva i uspjeha: Dora Merle, prof. violončela
			Nastavnici
Nastavni plan
Violončelo
Osnovna škola
| NASTAVNI PREDMET | BROJ SATI U TJEDNU | |||||
| RAZRED | ||||||
| Obvezni predmeti | I | II | III | IV | V | VI | 
| Violončelo | 2/30` | 2/30` | 2/30` | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 
| Solfeggio | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 
| Skupno muziciranje | 2/60` | 2/60` | 2/60` | 2/60` | ||
| UKUPNO | ||||||
| Izborni predmeti | ||||||
| Glasovir | 1/30` | |||||
| Teorija glazbe | 1/30` | |||||
Napomena:
Skupno muziciranje mogu biti nastavni predmeti: zbor, orkestar ili komorna glazba
srednja škola
| NASTAVNI PREDMET | BROJ SATI U TJEDNU | |||
| RAZRED | ||||
| I sr. | II sr. | III sr. | IV sr. | |
| Violončelo | 2/45` | 2/45` | 3/45` | 3/45` | 
| Solfeggio | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 
| Harmonija | 2/45` | 2/45` | 1/45` | 1/45` | 
| Polifonija | 2/45` | 1/45` | ||
| Povijest glazbe | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 2/45` | 
| Glazbeni oblici | 1/45` | 1/45` | ||
| Skupno muziciranje | 4/45` | 4/45` | 4/45` | 4/45` | 
| Komorna glazba | 2/45` | 2/45` | ||
| Glasovir obvezatno | 1/30` | 1/30` | 1/30` | |
| Glasovir fakultativno | 1/45` | |||
| Korepeticija | 1/30` | 1/30` | 1/45` | 1/45` | 
Napomene:
- Skupno muziciranje u pravilu zbor za učenike glasovira i gitare, a orkestar za učenike svih ostalih glazbala, ili u I. i II. razredu srednje škole 1 sat komorne glazbe, dok u pripremnim razredima učenici pohađaju nastavu zbora.
 - Glasovir obvezatno nemaju učenici glasovira.
 




